Koeskoesco!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu Koeskoesco!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu

Koeskoesco!!!

Blijf op de hoogte en volg Shèraga

28 September 2014 | Peru, Cuzco


Vandaag al weer 4 weken weg van huis! En ik mis jullie allemaal wel hoor... Maar afgelopen 2 weken in Cusco waren leuk! Deze week paar keer salsa lessen gehad en lekker gedanst. Vanacht was er een aardbeving maar daar heb ik niks van gevoelt ( rustig maar mams). Afgelopen donderdag had ik een soort van afsluitende test voor m'n Spaans en ik had 17 van de 20 goed dus ik ben wel tevreden. Hoewel het spreken en verstaan moeilijk blijft. In de school is het leuk maar heb blijft lastig omdat veel mensen maar 1 of 2 weken blijven en dan ken ik ze net een beetje.
Morgen begin ik met vrijwilligerswerk en ik moet daarvoor een motivatie brief en cv schrijven ( in t Spaans) en daar zit ik nu aan te ploeteren...
Het eten is hier in de middag goed alleen bijna elke dag rijst met kip en aardappels. Beetje gekke combi! Dit is even een kort berichtje maar meer volgt!!!

  • 28 September 2014 - 20:58

    IncaKolaHannahga:

    Aaah salsadansen klinkt zooo ontzettend leuk! Goeie score gehaald voor je toets sherrie! Enne.. Heb jij nou in je tussenjaar eerder een toets dan ik..? ;p
    Fijn om weer even te lezen dat het goed met je gaat! Adios amigos

  • 28 September 2014 - 20:59

    IncaKolaHannahga:

    Oh bij deze dien ik nog even een fotoverzoek in als die mogelijkheid er is 0=)

  • 28 September 2014 - 21:29

    Karla:

    Ha die lieve Sher,
    Wat leuk om weer wat van je te horen en.... wat doe je het goed met je spaans. En nou die brief er nog netjes uit krijgen.
    Wat ga je voor vrijwilligerswerk doen? en hoe lang?

    Hier alles oke en gaat het zn gangetje. Het weer blijft verbazingwekkend zonnig en warm en iedereen is dan ook vrij vrolijk. Er staan files naar Zandvoort, dus dat zegt wel wat.
    Ik zit hier achter mn schermpje met de honden om me heen. Ze slapen als rozen, want de dagen gaan niet zonder opwinding voorbij. En, je snapt het wel, dat komt natuurlijk door HANNA DE TECKEL!!!.
    Het is een schatje, maar sinds een paar dagen gaat ze er vandoor in De Groene Weelde. Er zijn geen konijnen, dus wat het wel is.... geen idee. Ik hoor haar ver weg opgewonden blaffen en dan gaan mijn lieve goldens er als hazen vandoor op weg naar Hanna. "Neem haar mee terug, "roep ik, maar dat snappen ze toch niet helemaal. Tot nu toe komt Hanna altijd wel weer te voorschijn, maar ik zweet peentjes en de adrenaline giert door mijn lijf.
    Nou, de soap gaat door, en ik houd je op de hoogte.
    Jij veel liefs enne nou ja vermaak je en dans maar veel.xxxxxKarla

  • 28 September 2014 - 21:58

    Mama:

    he lieverd!!!!, wat leuk je weer op het blog te lezen, we hadden al gesproken maar ik blijf trots op je onderneming, Spaans leren, nieuwe mensen ontmoeten en zolang zonder je moeder!!! ; ))) !!
    Ik vind het echt heel knap dat je in een klap in een Spaanstalige wereld hup een 17 haalt, mooi cijfer om te onthouden! En wat leuk dat je salsa lessen volgt, lijkt me fijn om te doen, maar ook lastige tussenstapjes,!!
    Ik ben net terug van Vlieland, Marion, Rob en ik hebben tent onttakeld, en arme tent is ten ziele, de gaten waren er in gesprongen, gelukkig heeft Marion vorig jaar al een nieuwe tent gescoord via marktplaats en die gaan we aankomend jaar fijn opzetten. Het was heerlijk weer en we hebben het weer goed gehad met zijn 3en! Nu de camping leeg was waren Hugo en al zijn kinderen flink aan het rondstruinen, ook de eksters waren blij met de teruggewonnen ruimte, er was er een die de tent inging!
    Ook even berichtje voor Kar: lieve Kar, wat schrijf je leuk en komisch, grappige korte verhalen over Hanna en haar baasje!!
    Sher, lieffie ik ga even naar je foto's op fb kijken en je nog even mailen, dikke zoen lieverd, ik hou van je!
    zoen

  • 28 September 2014 - 22:18

    Sjak:

    Fijne foto's op fb!! xxx

  • 28 September 2014 - 22:48

    Marion:

    Lieve Shèr,
    Wat heerlijk om weer een berichtje van je te lezen! Goed dat je zoveel onderdelen van Spaans gehaald hebt! Ik kan me zo voorstellen dat je het actieve spreken wel meer "moet" oefenen als je vrijwilligerswerk aan het doen bent! Ging je nou iets doen in een kindertehuis, of heb ik dat gedroomd of zo? En qua eten: wordt er daar weinig aan groente "gedaan"?!
    Van je moeder heb je al gehoord dat onze mooie "Jan van Gent" tent het loodje heeft gelegd! We hebben ritueel afscheid genomen van de tent, want die heeft toch héél wat gelukkige (gezins)vakanties ons van onderdak voorzien!
    Morgen gaan Rob en ik trouwens een week naar Sicilië, in de bergen wandelen. Eerst op de plek (Zingaro) waar ik ook met je moeder was en daarna een gebergte (Madonie) meer in het midden van het eiland. Heb er veel zin in!
    Lieve Shèra, veel plezier de komende tijd en ik hoop dat je erg leuk vrijwilligerswerk gaat doen!
    Zoen, Marion

  • 29 September 2014 - 17:32

    Oma:

    Dag lieve Sherrie,
    Is vandaag maandag 29 september ent je verhaal gelezen, fijn dat je zulke leuke weken hebt gehad met salsa dansen, ben je lekker los gegaan met je mooie lijffie? Zie het al voor me. Knap je toets,petje af.Vorige week een dagje naar Utrecht geweest met een vriendinnetje uit Culemborg, leuk om daar weer eens te zijn met allemaal bekende plekjes. Zondag is hier de kunstroute en komt er bij mij een beeldhouuwer in de tuin exposeren en iemand met schilderijen in de kamer. Felix komt binnenkort naar het mailprogrammma kijken, doet nog steeds een beetje raar.
    Ben nieuwsgierig wat voor werk je gaat doen, wel goed voor je spaans en als je iets niet weet,danarmen en benen en gekke gezichten trekken, dat werkt vast met jouw expressieve snuitje.
    Lieverd tot de volgende keer, knuffel oma.

  • 09 Oktober 2014 - 17:15

    Mo:

    Hee lieve Sher,
    klinkt gezellig die salsa!! En dan tussendoor nog even een toets... Goed gemaakt meid! Complimenten! Jammer van de steeds wisselende contacten... zal tijdens het vrijwilligerswerk hopelijk wat anders zijn! Heel veel succes en plezier bij je volgende stap. Ik kon helaas niet eerder reageren omdat ik ruim een week op pad was voor m'n werk maar kom nu weer boven drijven...
    Liefs,
    Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Shèraga

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 7848

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Camino Inca

Landen bezocht: