Wolkenwoud (en meer) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu Wolkenwoud (en meer) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu

Wolkenwoud (en meer)

Blijf op de hoogte en volg Shèraga

08 December 2014 | Costa Rica, Fortuna

Wolken woud ( en meer).

Ik ben een beetje de draad kwijt tot waar ik mijn laatste blog heb geschreven. Want ondanks de belofte van wel, heb ik geen internet in het hostel waar Juliet en ik nu zijn.. We zijn een paar uur geleden aangekomen in La Fortuna in Costa Rica. Het is het dorp/ stadje vanwaaruit er excursies naar de werkende vulkaan Arenal gaan. Helaas heeft de vulkaan geen lava stroom zoals ik in 2007 heb gezien, maar alleen een rookpluim. En het regent hier onophoudelijk dus ik ben benieuwd wat we van de vulkaan gaan zien. Hiervoor waren we in Monteverde waar we met twee Fransmannen het nevelwoud verkend hebben. Erg bijzondere ervaring, alles was groen, groeiend en plant en levend maar geen dieren. Of tenminste, nauwelijks, geen vogels geen insecten. 1 eekhoorn en 3 vogels maar daar bleef het wel zo een beetje bij. Heel mysterieus om in een omgeving te lopen dat zo levend is dat het zonder pad onmogelijk is om door heen te komen, maar geen enkel geluid te horen.
Tot dat we op een uitkijk punt kwamen waar de wind vrij spel had en ons het zicht benam ( niet veel over dus van het uitzicht). We stonden midden in een enorme stroom van wolken die van onder af de berg omhoog tegen ons hoofd aanzwiepte. We werden er nauwelijks nat van en kregen het niet koud maar het leek op een enorme onophoudelijke storm, het wolkenwoud.

Even verder terugblikkend op onze avonturen in Peru.
Vanuit Arequipa waar we de Colca Canion bezocht hebben en een condor hebben zien zweven over de kloof, ( de kloof en het uitzicht waren zo indrukwekkend, dat ik het niet eens ga proberen om uit te leggen), zijn we doorgetoert met de bus naar Lima waar
we in principe maar 1 dag zouden blijven omdat we dan met het vliegtuig naar Costa Rica zouden gaan. Maar, het mocht niet zo zijn want Juliet en ik hadden on
s vliegtuig gemist... Gelukkig konden we dezelfde dag nog een nieuw ticket boeken voor een bijzonder lage prijs. We hebben onze tijd goed besteed en hebben ook Lima nog goed kunnen zien.

Aangekomen in Costa Rica zijn we de drukke stad ontvlucht en naar Jako een kustplaatsen gegaan waar we twee of drie dagen lekker op het strand hebben gelegen en uitgerust. In het hostel waar we zaten hadden we een Fransman die aan de Catibische zee woonden en daar een bar bezat ontmoet. Met hem zijn we meegereisd naar Monte Verde waar we onderweg bij 'de krokodillen brug' dertig of veertig van deze monsters in de zon zagen liggen slapen. Monte Verde was koud en nat en donker en een tikkeltje ongezellig. Maar het wolkenwoud wat ik aan het begin beschreef was wel erg indrukwekkend. Daarna zijn we naar La Fortuna vertrokken, ook hier regent het maar het verschil is dat het hier bloedheet is. Vandaag zijn we naar een brug gelopen waarvan verteld werd dat we er onder door konden zwemmen en met lianen in het water springen. Helaas door de vele regenval leek de rivier ons iets te woest ( het was gewoon onmogelijk om daar te zwemmen) en besloten we maar om er gewoon naar te kijken en op die manier van te genieten. Morgen gaan we een wandeling van ongeveer 10 of 11 uur doen om onszelf een dure taxirit te besparen. We gaan naar een oude vulkaan krater waar we ( als het goed is) wel kunnen zwemmen. We hebben besloten om niet naar de vulkaan te gaan, daar is het hier gewoon te bewolkt voor.

Even een timelapse, we zijn net terug van de laaange tocht die minder lang dan verwacht was. In totaal hebben we misschien 7 uur gelopen. Maar het was zwaar! De klim was ongelofelijk stijl, het was eerder klimmen dan wandelen. Het pad was of van glibberige modder of ( dankzij de boomwortels ) een soort van natuurlijke trap. Toen we op de rand van de krater waren moesten we eerst nog honderdmeter dalen, maar zo stijl dat ik niet meer klom maar steeds gewoon een meter naar beneden sprong ( in de volgende modderplas) en daarna weer in de volgende. Je raad het al, we waren helemaal onder de modder. We hadden een aardige Aziaat ontmoet die ons vergezelde. Toen we het water bereikt hadden hebben we even heerlijk in de regen gezwommen. Koud maar verfrissend. De terugweg was lastig, ik hou wel van klauteren maar Juliet kwam soms gewoon niet omhoog en onze Aziaat is denk ik wel honderd keer op z'n smoel gegaan. Toen we terug waren in La Fortuna waren de wolken weg voor 5 minuten en konden we de vulkaan zien!!! Alleen geen enkel teken dat de reus actief is maar ja we hebben hem wel gezien. Nu gaan we lekker chips met kwakemole eten en morgen naar Nicaragua!

• 08 December 2014 - 08:24

Rob:

Hoi Sher

Mooie en indrukwekkende verhalen en zo te horen zijn jullie echte reizigers nu :-)
    Het klinkt allemaal heel goed en ik zou zo wel ff mee willen klauteren op vulkaanhellingen of me door een regenwoud worstelen !!
    Wat al de regen betreft lijkt het wel wat op Ned. momenteel, maar daarna houd de vergelijking al weer op !
    Geniet van jullie mooi reizen en ik kijk uit naar je volgende blog.

Veel liefs
    Rob

• 08 December 2014 - 09:42

Elaine:

Ha lieve sher,..
    Wat was het fijn je even bewegend n live te zien zaterdag!Je ziet er goed uit en heerlijk als Sher.
    Je bent wel erg gemist door ons maar ben blij voor je dat jullie het zo goed hebben!!!
    Een mooi verhaal, krijg een fijn beeld van wat jullie daar allemaal meemaken... het ware reizen.
    Lieve schat... geniet van Nicaragua... geniet en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Dikke kussen
    de lama hangt aan mn tas!!!!!

• 08 December 2014 - 14:33

Mama:

he lieverd, fijne stoere avonturier, wat een heerlijk verhaal die glibber en glij modderbaden op weg naar de vulkaar en daar aankomend een verfrissende duik! kan me helemaal voorstellen hoe jullie daar glijbanend de afdaling deden, en ik begrijp dus dat jullie iig Aranal hebben zien roken!
    Het was heerlijk je op Sinterklaas avond er even bij te hebben, kale toestand zonder jou maar we hebben het wel heerlijk gehad met elkaar, flink gedobbeld en iedereen is met een buit naar huis gegaan! De lamaatjes zijn goed terecht gekomen en bungelen nu in Nederland.
    Voor nu goede reis naar NIca! Ben benieuwd waar jullie heen gaan, dikke zoen, take care, ook voor Ju!!
    xxxx
    nb zet je nog een keer wat foto's erop??

• 08 December 2014 - 20:41

Hannah:

Haha Sherie wat mooi en grappig! Superleuk om weer wat te lezen. Zie het allemaal helemaal voor me. Behalve de onbeschreven kloof dan ;)
    Talk to you soon chica <3

• 08 December 2014 - 23:34

Marion:

Ha, ha, ha, die Aziaat 100 keer op zijn "smoel"..... Ik zie het helemaal voor me en doe het in mijn broek!
    Maar wát een geweldige dingen maken jullie weer mee, Shèra! Ik zou zó even een weekje mee willen trekken!
    Zoen, Marion

• 09 December 2014 - 10:49

Mo:

Hee Shera en Juliet,
    gisteravond even op skype mee mogen kijken met Hannah... wat is de wereld dan opeens klein, jullie heerlijk live in beeld. Je vertelde dat jullie heel vies waren maaruh... weinig van gezien... een heel gunstige camera!! Je blog verhaal is weer geweldig beeldend. Zie het allemaal helemaal voor me! Bijzonder wat jullie allemaal ondernemen! Een soort "Sheraga Jones XXL"....Zet 'm op meiden!
    Kuzz, Mo

• 09 December 2014 - 11:06

Maria:

Lieve Sher,
    Wat heerlijk spannend allemaal (vind je moeder ook heel leuk!). lekker om zo mee te lezen en je avonturen te lezen. Jullie zijn goed bezig en halen het optimale er uit (tot en met vliegtuigen missen aan toe ;)). Ben weer benieuwd naar je verhalen uit Nicaraqua. knuffel Maria

• 09 December 2014 - 17:37

Omapp:

daag lieve Shera, klinkt als een sprookje, waar je van droomt als je nog een klein meisje bent en fantaseert wat er allemaal om je heen gebeurt. Je zit er nu midden in, elke dag kun je kiezen wat er gaat gebeuren, niet helemaal natuurlijk, maar toch. Je was zelfs even bij ons met Sint. Ben heel blij met het lamaatje, die kijkt met grote ogen naar alle schildpadjes. We hebben hier nog flink gedanst op muziek van de Band, ik heel voorzichtig met mijn knietje, maar het wordt steeds beter, dank zij William Heb vast de kaart van Nicaragua opgezocht om jullie te volgen. Pluisje komt een paar daagjes hier, gaan we wandelen met de rollato en de bal. Ga nu even eten maken. Liefs en knuffels voor jullie. oma.

• 13 December 2014 - 15:46

Véronique:

Hoi Sher,
    Nou het klinkt heel avontuurlijk allemaal! Dan zeker lekker om uit te rusten en weer van eenwat gewonere leven te genieten!?
    Het klinkt ook gezellig allemaal met jullie twee, fijn dat het zo goed gaat.
    Lief groet, Véronique ( Ju's Mama).

• 25 December 2014 - 14:26

Christel:

Hallo Shera,
    Leuk om je verslagen te lezen. Fijne kerstdagen van uit Weesp

• 01 Januari 2015 - 14:20

Odyl:

Darlink Sher,
    gelukkig, blij, gezond en reislustig jaar met mooie uitzichten en nieuwe inzichten...