Snoetjes - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu Snoetjes - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu

Snoetjes

Blijf op de hoogte en volg Shèraga

05 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Haloe lieve allemaal,

Afgelopen maandag ben ik begonnen met vrijwilligerswerk op een naschoolse opvang. Het project bestaat 4 jaar en een ligt 30 min met de bus en daarna nog 20 min lopen van de school af. Het project draait op vrijwilligers en 1 vaste kracht ( hij is tevens de persoon die het project heeft opgericht). Maandag was een drama omdat de kinderen contstand aan het vechten waren ( met stoelen) en schreeuwen en verzin maar wat een kluit van 30 kinderen van alle leeftijden kunnen uithalen... Er zijn kindjes die nog in een luier lopen maar ook meisjes van 13 die met hun broertje lopen te shouwen( of het is haar zoontje, is me niet echt duidelijk). Ik ben gister met de oprichter van het project wezen kijken naar een soort constructie een kilometer boven de school dat in de toekomst water moet gaan zuiveren zodat de kinderen schoon drinkwater hebben.
De dagen na maandag waren overigens wel beter, er waren niet zoveel kinderen al op maandag en er kwamen meer vrijwilligers ( ik denk 1 vrijwilliger op 2 of 3 kinderen. En dat is echt nodig want het zijn allemaal losgeslagen projectielen...)
Ik heb ook een nieuwe naam gekregen. Shèra is natuurlijk veel te moeilijk en nu ben ik door de oprichter van het project gedoopt tot urbi wat duif in quesua betekend... ( omdat ik van leila een oorbelletje met een duiven veertje er aan had gekregen en ik die altijd in heb).

Voordat de kindertjes naar binnen mogen moeten ze altijd eerst hun tanden poetsen, handen en gezicht wassen en een hydraterense crème op hun snoetjes smeren. Een heel spectakel allemaal. Maar ook een heel gedoe!

De tijd vliegt wel moet ik zeggen, nog maar 3 weken vrijwilligen en als die weken net zo snel gaan dan ben ik voor ik het weet weer thuis!

Heeele dikke kus aan jullie allemaal!!!

  • 05 Oktober 2014 - 19:13

    Elaine:

    HEEEEEE lieve Shera!!

    Klinkt als een uitdaging dat werk!!! ga je elke dag heem en weer? In wel dorp zit je precies???
    Mooie naam..Urbi! kun je al een beetje Quechua??
    Zou zo graag je even zien daar!

    Hier gaat alles goed! Ik kom net uit Warfhuizen voor de verjaardag van Milan, was heel erg gezellig, Milan alweer 9...!!!
    Verder is het druk met opstarten seizoen maar volgende week is de eerste vakantie en dan wordt het wel wat rustiger.... hoop ik.
    Janita zit nu in Berlijn met de Uva.. volgemns mij heeft ze het fantastisch en ook mauro is helemaal op zn plek op de HvA.
    We missen je wel hoor! Lei was hier vorige week nog even voor een nachtje... heerlijk

    Lieve schat, dikke zoen van mij.,... tot snel en liefs van ons... incl Pepper, Nero en Druif!
    xxxxxx

  • 05 Oktober 2014 - 22:08

    Mama:

    he lieverd, was fijn net even uitgebreid met je te skypen, je ziet er goed en mooi uit, en maakt veel mee, fijn ook om wat verhalen te horen, over paarden, salsa, kamers, eten en verdere plannen, en voor ons onvoorstelbaar wat je meemaakt in het werk, echt een totaal andere wereld, waarin werkelijke armoede aanwezig is. Indrukwekkend hoe je er over praat, nuchter en gelijktijdig met een open blik.
    Pluis heeft nog een tijdje naar het beeldscherm van de pc gestaard omdat jouw stem eruit kwam, daarna afgehaakt omdat ze jou niet werkelijk zag. Grappig om te zien hoe ze op je reageert, ik heb een klein stukje gefilmd!, van de week ga ik de foto's via pb van fb even toesturen!

    En lieverd ik zie maar 2 foto's bij deze tekst, kindjes die tandenpoetsen foto is niet te zien, check even of je die er inderdaad op hebt gezet, dikke zoen, ik hoor nog even mbt schiphol wanneer ik evt er heen moet, om pakje op te halen,
    lieverd, heb het goed, dikke zoen, mama

  • 06 Oktober 2014 - 11:05

    Mama:

    Jaaa ik zie ze nu!! wat een dopjes!! echt lief!!!
    snoetjes dus, zoennnn

  • 07 Oktober 2014 - 18:03

    Oma:

    heerlijk om je echt even te zien zondagavond, moest na afloop wel even mijn oogjes droog maken. Je ziet er nog steeds mooi uit en ik ben nog steeds ontzettend trots op je dat je deze uitdaging bent aangegaan,met mij goed, een paar drukke dagen i.v.m. de kunstroute, ongeveer 50 mensen zijn langs geweest. Vooral in de tuin was mooi, vol met prachtige beelden, en mensen die lekker even gingen zitten en met elkaar zaten te babbelen, goed voor de kontakten in de buurt. Er staat nu een steenuiltje in de tuin, die heb ik gekregen van de maker van de beelden. Lief hé? Die wacht op jou. Zaterdag rij ik met mama mee naar de verjaardag van Janita, volgende week komt Briet met Milan een paar dagen. e hebben nog lang mooi weer gehad, nu begint het te stormen met buien, dus echt herfst
    Heel veel succes en sterkte met je snoetjes, knuffels en liefs, je omaatje, dag lief.

  • 09 Oktober 2014 - 17:22

    Mo:

    Hee lieve Sherie-Urbi,
    klinkt heftig! Beetje vrije-school-light...haha... jassen uit, schoenen uit, pantoffels aan en dan naar binnen. Rondvliegende stoelen...mwah... Fijn dat je zo'n stevige meid bent die met 2 voeten op de grond staat!! Lijkt me heel bijzonder om mee te maken! Wat een lieve snoetjes he? Kleine ukkepukjes... maar je schreef dat er kinderen van alle leeftijden zijn! Chapeau hoor Sher! Have fun!
    Liefs,
    Mo

  • 10 Oktober 2014 - 10:50

    Karla:

    Lieve Sher,

    Een beetje laat, dit keer, maar heb met belangstelling je wederwaardigheden gelezen en die lieve snoetjes bewonderd.
    Hoe krijg je zo'n lieve meute kindjes een beetje kalm? of gewoon wachten tot ze moe zijn. Ik vind het maar dapper hoor.
    Nog even en je gaat trekken met je vriendin. Wanneer komt zij aan? Heerlijk misschien weer een beetje on the move?

    Inmiddels is het herfstweer weer wat opgeklaard. Ik ben nu in Putten en de zon schijnt. Het is wel een pietsie kouder dan voorheen. Vandaag ga ik mijn houtkacheltje aansluiten en kan in het weekend volop genieten van een heerlijk houtvuurtje. Er moeten ook nog plankjes bevestigd worden en de tuin ook onkruidvrij gemaakt. Dus je ziet, veel te doen. Morgen komt er een vriendin logeren en maandag ben ik weer in thuis.

    Volgende week zaterdag vertrek ik voor een weekje Rome, spannend, omdat de hele dierenstapel uit logeren gaat. Je hoort wel hoe het is gegaan.

    Lieverd, geniet van je kindertjes en veel plezier daar, kus kus Karla

  • 17 Oktober 2014 - 10:05

    Brigitte:

    Lieve Urbi,
    Mooie verhalen, wat leuk om te lezen. Nog even en je gaat lekker op reis! Ga je met Juliette nog naar La Paz? En daarna Nicaragua, wat een avonturen nog. Wij gaan zo een paar daagjes van de herfst genieten in Dwingeloo (verschil moet er zijn....;).
    Sterkte met de losgeslagen projectielen, maar het zijn wel mooie projectielen! Dikke kus van Briet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Shèraga

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 7852

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Camino Inca

Landen bezocht: