Sacred valley!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu Sacred valley!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu

Sacred valley!!!

Blijf op de hoogte en volg Shèraga

14 September 2014 | Peru, Cuzco

Helloe allemaal!

Ik was afgelopen week in de sacred valley om daar een week les te krijgen met 4 andere Duitsers bij een geel lief gezin met een mooie tuin! Deze week heb ik Peru meer als het echte Peru gezien, met openbaar vervoer waar je opgepropt met je hoofd in een knik tegen het plafond van een autobus zat gestampt met stinkende Peruanen, huilende kinderen en dergelijken.


Hoe het met de vooruitgang van m'n Spaans lessen is is moeilijk te zeggen. Veel gramatica en dat vind ik lastig. Verder spreken de mensen met wie ik hier ben allemaal Duits en spreken zij dat onder elkaar ook. Dat maakt dat ik mezelf er op betrap dat ik het Duits ga denken. Ik spreek tegen hun alleen Engels ( om mezelf niet te verwarren) maar ze weten dat ik ze kan verstaan daarom praten ze ook tegen mij in het Duits. Als een Spaans woord onbekend is word het door de lerares in Engels vertaald en vervolgens door de rest in Duits en dan pas door mij in nl.... Beetje vaag dus!

Verder hebben we elke dag een excursie gedaan met de heer des huises als gids! We zijn naar een plek geweest waar de inca's zout wonnen door water op allerlei terrassen te laten verdampen ( en wat hedendaags nog steeds gebruikt word).

Verder 3 dagen achter elkaar naar plaatsen geweest waar de inca's op verschillende hoogte experimenteerde met de groeibaarheid van planten. Om van beneden naar boven te komen kosten ons soms meerdere uren zo groot is het.
De bergen zijn prachtig met strak blauwe hemels en witte bergtoppen zoals op de ansichtkaarten. De meeste foto's staan op mijn camera maar ik heb er een paar op telefoon( waar ik nu op schrijf). Hele dikke kus aan joelli allemaal!!!!

Ps. Ik heb cavia ( cuy) gegeten!!! Ik was 2 seconden te laat ( gelukkig) voor de slachting maar daarna heb ik alles gezien en op foto gezet maar dat zal ik jullie besparen. Bijzondere ervaring...

  • 14 September 2014 - 11:08

    Maria:

    He lieve Sher,

    Er is al een hoop gebeurd in een week tijd. Je bent echt ondergedompeld in een totaal andere wereld. Gaaf hoor. <3 Maria

  • 14 September 2014 - 12:12

    Sjak:

    he lieverd, wat fijn je te lezen en wat bijzonder om hoog in de bergen in een gastgezin te zijn geweest! Bijzonder ook om te zien wat de inca's experimenteerden! De foto's geven aardig kijkje van de hoogte en schraalte, en oude cultuur. En wat een snoepje dat ezeltje, ( zo krijg je aardige verzameling van dieren waar je op hebt gezeten!!) overigens je foto's staan soms op hun kop, ik weet niet of wij dat kunnen aanpassen, maar misschien kan jij het?? Hier alles oké, pluisje is bij oma geweest, omdat de vloer gedaan wordt, ze is wat opgeknapt van haar depressieve aanval, ik denk dat ze erg moest wennen aan dat jij weg bent, gister op het strand heeft ze met veel enthousiasme een kuil gegraven, dus stemming komt terug.
    Ik begin er ook wat aan te wennen hoor lieverd, en geniet erg van je verhalen en foto's. Deze ervaringen neem je de rest van je leven mee.
    Ik stuur je via fb ook nog even berichtje en foto van pluisje,
    dikke zoen lieverd, en houd je taai met je engels,duits, spaanse en nederlandse verwarringen..

  • 14 September 2014 - 12:12

    Sjak:

    he lieverd, wat fijn je te lezen en wat bijzonder om hoog in de bergen in een gastgezin te zijn geweest! Bijzonder ook om te zien wat de inca's experimenteerden! De foto's geven aardig kijkje van de hoogte en schraalte, en oude cultuur. En wat een snoepje dat ezeltje, ( zo krijg je aardige verzameling van dieren waar je op hebt gezeten!!) overigens je foto's staan soms op hun kop, ik weet niet of wij dat kunnen aanpassen, maar misschien kan jij het?? Hier alles oké, pluisje is bij oma geweest, omdat de vloer gedaan wordt, ze is wat opgeknapt van haar depressieve aanval, ik denk dat ze erg moest wennen aan dat jij weg bent, gister op het strand heeft ze met veel enthousiasme een kuil gegraven, dus stemming komt terug.
    Ik begin er ook wat aan te wennen hoor lieverd, en geniet erg van je verhalen en foto's. Deze ervaringen neem je de rest van je leven mee.
    Ik stuur je via fb ook nog even berichtje en foto van pluisje,
    dikke zoen lieverd, en houd je taai met je engels,duits, spaanse en nederlandse verwarringen..

  • 14 September 2014 - 14:23

    Oma:

    dag lieffie, zondag 14 september, mooi herfstweer, pluisje in de tuin. ze begint weer op te knappen,weer vrolijk en wil weer graag achter de bal en stokken aan.orgen gaat alles de kamer weer in en gaat pluis weer naar huis.goed te horen,wat je allemaal meemaakt en de foto's zijn mooi.mijn computer doet nog steeds vreemd. geef je het ezeltje en alle andere beestjes een knuffel van me reis in gedachten met je mee . succes met al die verschillende talen, ookwel spannend hé? heel veel liefs voor jou, oma

  • 15 September 2014 - 00:16

    Rob:

    Hey Sher
    Leuk om weer wat van je te horen :-)
    Indrukwekkend berg-gebied, zo aan je foto's te zien.
    Ik vond zelf dat "onderdompelen" in een andere cultuur, zoals je beschrijft in jou busreis, ook altijd het meest indrukwekkend ! Maar ook wel een beetje vermoeiend voor ons "Westerlingen" ?!
    Hoop dat je geniet van je tijd daar én succes met je Spaanse Les.
    Groetjes en veel liefs.
    Rob

  • 15 September 2014 - 10:23

    Mo:

    Hee Sherrieperrie, ik merk dat ik altijd met een grote glimlach je verhalen lees. Zie het voor me hoe je verpletterd wordt door die Duitsers terwijl je zo graag Spaans wilt leren... grrr...:-) Geknakt met je hoofd in de bus met stinkende Peruanen en hotseklots op de ezel... volgens mij vermaak je je prima!!! Mooi ook je beschrijvingen over de cultuur! Door je droge humor ben je voor mij toch best dichtbij...
    Liefs,
    Mo

  • 15 September 2014 - 10:23

    Mirjam:

    Hey Sherrie, mooie foto's, waaaauw!! Ziet eruit alsof je je vermaakt, mooi zo :D. Hoe smaakte de cavia? Haha. Kus

  • 16 September 2014 - 14:35

    IncaKolaHannahga:

    Leuk verslag weer Sherrie!! En vet toevallig, ik sta elke dag in de bus met stinkende kantoormensen en huilende studenten!! Ik leef erg met je mee :)

  • 19 September 2014 - 11:02

    Karla:

    He lieve Sher,

    Met mn hoofd in een dubbele kurkentrekker gedraaid heb ik van je foto's genoten. Je bent nog niets veranderd en ik herkende je direct ha, ha.
    Mooie leuke dingen maak je mee.

    Hier is alles hetzelfde en de zon blijft maar schijnen deze week, misschien volgende week ook wel.
    Met Hanna de teckel gaat alles goed. Ze wordt nog meer dan verleden week een lid van het kleine roedeltje.
    Ze begint goed gehoorzaam te worden, alleen niet in wildgebied, dan is er geen land met haar te bezeilen en kan ik haar niet loslaten, want dan is er geen Hanna meer. Ze loopt los aan een heel lang touw en soms ren ik daar hijgend als een oud karrenpaard achteraan. Meestal win ik maar ja, soms niet en dan is ze verdwenen. Gelukkig tot nu toe heeft Kyra haar teruggevonden en heb ik haar uit de struiken en bossages kunnen ontwarren. Wel goed voor de conditie.
    Je ziet, het gaat prima dus.

    Nou, meissie, ik ga me aankleden, zit nu nog in mn pyamaatje. Liefs en we horen weer van elkaar.xxx


  • 20 September 2014 - 17:46

    Hermen:

    Hola mujer linda,
    Cómo estás, qué lindo que estás en el Valle Sagrado! Hace muchos anos yo también ha estado allí. es fantástico. Leo tus mensajes con mucho interés, es la primera vez que puedo responder porque antes yo estaba de vacaciones en Italia. (El Italiano se parece al espanol pero es muy diferente también.)
    Te deseo mucha suerte y espero que vas a disfrutar mucho - y saludos a mis amigas Inés y Angélica cuando les vas a ver. Un abrazo, hermen
    PD (post data) Qué te parece el libro Inka Kola? Pienso que bien porque has usado el nombre para tu blog ;-))

  • 20 September 2014 - 18:32

    Oma:

    Dag lieve Sher, zaterdag 20 september, je bent al bijna 3 weken weg. Heb vandaag eenpaar afleveringen van friends gezien. Herhalingen, maar ze blijven leuk. Daardoor nog meer gedacht aan jou . Gaat het goed met je en kun je alle nieuwe indrukken een beetje een plekje geven? Over niet al te lange tijd ongeveer 4 weken komt Julliette, denk dat je daar naar uitkijkt, om samen dingen te kunnen delen. dag knuffelbeestje, kus oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Shèraga

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 7853

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Camino Inca

Landen bezocht: