vergeten stad - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu vergeten stad - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Shèraga Wetten - WaarBenJij.nu

vergeten stad

Door: sheraga

Blijf op de hoogte en volg Shèraga

05 September 2014 | Peru, Cuzco

Langyaam begin ik een beetje te wennen ( op dit toetsenbord zit de z op de y en de y op de z dus die moet je even omwisselen).
Mijn dag yiet er als volgt uit: om half 8 opstaan voor een droog broodje als ontbijt. vervolgens huiswerk maken ( ja echt...) en meestal met iemand door de stad slenteren en meyelf ongelovelijk inhouden om niet meteen al mijn geld uit te geven aan allerlei mooie dingen. dan om half 1 luch, eigenlijk avond eten watn we krijgen pasta en rijst en dergelijken. gelijk daarna heb ik tot half 7 les en dan of nog even iets eten in de stad of lekker naar bed!
Op yich erg ontspannen alleen ik vind het vervelend dat ik nog niks van de stad heb geyien behalve het hoofdplijn ( plaza del armas). voor degene die weten wat het is, de school yit daar 2 minuten van af dus mooi centraal gelegen. het is een mooi plijn alleen ye hebben de grote fout gemaakt er autos te laten rijden want het is een en al auto gassen en uitkijken voor je leven.

de titel vergeten stad slaat op een straat aan plaza del armas. ze zijn bezig met lijdingen verleggen en vervangen en ineens komen ye allemaal oude inca bouwerken onder de grond tegen. ( ik denk dat die wel al eerder gevonden yijn maar dat er toen geen geld of tijd was om er iets mee te doen want de pijpen die er liggen, liggen er tussen en kunnen ze niet gemist hebben). je mag gewoon kijken wat ye aan het doen yijn, heel biyonder en super mooi. er is nu wel een discussie wat er mee moet gebeuren want het is natuurlijk cultureel erfgoed maar het is wel 1 van de 4 hoofdstraten van de stad... ik ben benieuwd wat er mee gebeurd.

Gister met spaanse les moesten we mensen op straat gaan intervieuwen het intervieuw bestond uit 3 vragen maar toch, het was best spannend.

Het is hier nu winter ( droog seizoen) wat warme dagen en hele koude nachten betekend. ik lig onder drie wolle dekens, 1 donze deken, een sprei en een laken ( met kleren aan) en nog steeds is het niet te harden hoe koud terwijl ik overdag de zon vermijd vanwege de hitte. beetje gek dus..

Ik zal binnenkort even proberen fotos op te yetten maar moet ik eerst even uitvinden hoe dat op dit lel van een computer moet...

Hele dikke kus aan jullie alleamal!!


  • 05 September 2014 - 18:18

    Rob:

    Hey Sher
    Klinkt goed !!
    Duidelijk een heel andere cultuur én ander klimaat, zo te horen.
    Hoop dat het allemaal snel went en dat je de tijd vind om de rest van de stad te verkennen :-)
    Succes met je spaanse lessen en tja .... huiswerk ..... ??
    Rob

  • 05 September 2014 - 21:13

    Oma:

    dag lieffie,heb geleerd hoe ik jou kan mailen. denk heel veel aan je. die hoogte is wel moeilijk om aan te wennen maar dat wordt snel beter, weet ik nog van la paz. een totaal andere wereld waar je terecht gekomen bent. Ben je hier eindelijk af van het huiswerk en kun je daar weer beginnen. hou je taai. kussen oma, smak smak.

  • 05 September 2014 - 22:14

    Mo:

    Hee Sherieperrie, met veel plezier en interesse lees ik je verslag. Ben niet in Peru geweest maar door je verhaal wordt ik flink bijgepraat en zie ik het voor mijn geestesoog verschijnen! En koud 's nachts... dat is akelig!! Brrrr.... ik stuur je een warme hug!

    Liefs,
    Mo

  • 05 September 2014 - 22:44

    Sjak:

    he lieverd, fijn je te lezen en wel komisch met omgekeerde Y en Z!
    Je zit al redelijk in een ritme van school ; )) en ik kan me voorstellen dat je ook behoefte hebt aan verder verkennen. Als je gewend bent aan de hoogte en je jetlag over is, ga je denk ik ook wat meer ruimte en adem voelen omdat te doen. En natuurlijk heel interessant dat de vergeten stad wordt opgegraven, bijzonder gegeven dat daar zo'n oude cultuur onder de stad begraven ligt.
    Hier oke, de vloer is eruit en Willem van Janneke gaat nieuwe vloer leggen, vandaag debacle omdat het geleverde hout echt rampzalig was, in overleg met Willem besloten dat we ander hout nemen, en dit weer laten ophalen. Pluis vind het niks, die heeft vannacht bij mij geslapen, en om half 6 kreeg ik een pootje in mijn nek van haar... Hoe is het daar met het dierengebeuren? al lama's gezien?? koop maar een lekker warm vest en warme majo !!!
    dikke zoen lieverd, was heerlijk je even op skype te spreken, dikke zoen, love you, xx
    mama

  • 06 September 2014 - 10:15

    Karla Rietdijk:

    Lieve Sher,
    Wat leuk om te horen dat je een vergeten stad van de Inca's ziet blootleggen. Heb het geprobeerd te googelen maar er zijn geen verhalen over te vinden. Ben dus erg benieuwd naar en of je foto's kan sturen.

    Wat spannend dat je gelijk al de straat werd opgestuurd om mensen te bevragen. Welke vragen waren het trouwens? en begreep je hun antwoord? Met veel lachen en gebarentaal kom je een heel eind.
    Wat voor mensen ontmoet je daar, zijn ze net als jij op reis of zijn het "locals"?
    Genoeg vragen, je hoofd loopt ws om van alle nieuwe dingen.

    Hier in Heemstede gaat alles zijn gangetje. Momenteel logeert Marion bij me en we doen niet veel, behalve wat wandelen, kletsen, eten en slapen. We wandelen met de honden en ik moet Hanna de teckel nog erg goed in de gaten houden, want met het minste wildluchtje is ze weg. Ze mag sinds kort loslopen in de Groene Weelde, maar ook daar zit aan de randen konijn, dus af en toe paniek bij mij, omdat ik haar niet meer zie. Verder gaat het goed.
    Met de kippen, katten en vissen heeft ze vriendschap gesloten, alleen Saartje houdt zich nog wat op een afstand.
    Nou meissie, ik ga me aankleden en Marion een kopje thee op bed brengen. We horen weer van elkaar en dikke kus van mij. xxxxKarla

  • 06 September 2014 - 11:50

    OMA:

    Dag lieve Sher, na een aantal pogingen om jou te mailen heb ik nu hulp vanLeila, dus moet het goed gaan. Lees met veel plezier je avonturen tot nu toe. De hoogte is erg vermoeiend,dat weet ik nog van La Paz, rustig aan blijven doen, na een paar weken gaat het beter, Lieverd hou je goed en geniet van de mooie natuur. Knuffels oma.

  • 06 September 2014 - 13:53

    Yo:

    hee lieve Sher, heel veel plezier en succes gewenst, dikke knuf van je buuv <3

  • 06 September 2014 - 19:44

    Sjak:

    ha lieverd, fijn die foto's!! en heel veel plezier in de Valley!!
    hoe is het met je Spaans?? en met de cavia's,??
    xxxmama

  • 07 September 2014 - 13:48

    IncaKolaHannahga:

    Aaaah het beeldmateriaal is jaloersmakend! (je verhaal trouwens eigenlijk ook wel..) die verlaten stad doet het hem!
    Het klinkt allemaal erg avontuurlijk!
    Dikke klapzoen

  • 07 September 2014 - 13:56

    Brigitte:

    Mooie foto's Shera en leuk je verhalen te lezen. Leuke opdracht om mensen te interviewen op straat. In Nicaragua krijg je lekkere gallo pinto voor ontbijt (rijst met bonen)....maar eerst genieten van Cusco en Peru! Kus!

  • 07 September 2014 - 18:37

    Elaine:

    He lieverd,
    Wat goed om van je te horen en wat een mooie foto's!! zien er voor mij bekend uit!
    Klinkt alsof je langzaamaan je plekje begint te vinden daar maar best pittig programma heb je overdag!
    Hier gaat alles lekker,Janita en Mauro hebben hun eerste week erop zitten en dat voelde positief doch pittig...
    Fluit is weer open wat betekent dat ik meer daar dan hier zit maar ook weer fijn om iedereen weer te zien en hard aan het werk te zijn.
    Andere keer een langer verhaal, voor nu zo veel knuffels van mij, ben trots op je, denk aan je.

    zoennnnnnnnnn ook van miss Pep en de rest van de gang

  • 08 September 2014 - 23:41

    Je Zus:

    Hi lieblein, weet even niet zo goed wat ik moet schrijven want heb net drie uur Games of Thrones achter m'n kiezen, maar het huis is erg leeg zonder jou. Er ligt wel een mooie nieuwe vloer als je terug bent (die is Willem van Janneke vandaag en morgen aan het leggen terwijl ik koffie en ei a la Lei serveer). Ik heb een oppasadresje waar ik in ieder geval genoeg mee verdien om m'n huur te betalen, dus dat is super chill (aankomende vrijdag eerste dag).
    Ben ook zeer benieuwd wat er met de stad gaat gebeuren, klinkt interessant allemaal en fijn om je lekkere koppie zo even op de foto te mogen zien!
    Later meer. Liefs

  • 08 September 2014 - 23:43

    Leila :

    PS: Jelle gaat van de week naar de kapper (haar er af) en ik heb zojuist een foto van hem gezien waar hij als een soort ballerina verkleed poseert (voor een kapperszaak). Heel erg space, zou m eigenlijk graag uploaden hier maar weet niet of hij daar blij mee is dus die stuur ik nog wel een x privé ;)
    PPS: Veel succes met Spaans, ben benieuwd of t al beter gaat (maar dat zal wel als je al mensen interviewt op straat!)

  • 11 September 2014 - 17:11

    Mirjam:

    Klinkt goed moppie, mis joe en benieuwd naar de rest ^^. Kusjeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Shèraga

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Camino Inca

Landen bezocht: